О книге «Habermas and the Media»
Jürgen Habermas is arguably the most influential social theorist and philosopher of the twentieth century, and his imprint on media and communication studies extends well into the twenty-first. This book lucidly unpacks Habermas’s sophisticated contributions to the study of media, centering on the three core concepts for which his work is best known: the public sphere, communicative action, and deliberative democracy. Habermas and the Media offers an accessible introduction, as well as a critical investigation of how Habermas’s thinking can help us to understand and assess our contemporary communication environment – and where his framework needs revision and extension. Full of original and sometimes surprising insights, this book is essential reading for scholars and students of media, political communication, and democracy, as well as anyone seeking guidance through Habermas’s rich world of thought.
Произведение относится к жанру Философские науки. Социология. На нашем сайте можно скачать книгу «Habermas and the Media» в формате pdf или читать онлайн. Здесь так же можно перед прочтением обратиться к отзывам читателей, уже знакомых с книгой, и узнать их мнение. В интернет-магазине нашего партнера вы можете купить и прочитать книгу в бумажном варианте.
Смотрите также:
- «A Companion to Medical Anthropology» Singer Merrill
- «Double Vision. Anthropologists at Law»
- «Второй пол» де Бовуар Симона
- «Великие мыслители эпохи барокко (комплект из 2-х книг)» Паскаль Блез, Буало Никола
- ««На пиру Мнемозины»: Интертексты Иосифа Бродского» Ранчин Андрей Михайлович
- «Используй философию! Наука, которая помогает в жизни» Уикс Маркус
- «Reinventing Political Culture. The Power of Culture versus the Culture of Power»